At lave et spil er at skabe et lille univers komplet med egne bevægelseslove, tidsbegreb og fortællinger. Det er denne skabende proces, der står centralt i “Terningerne er kastet”, hvor vi skal designe vores egne brætspil fra bunden.

“Terningerne er kastet” – brætspilsdesign

At lave et spil er at skabe et lille univers komplet med egne bevægelseslove, tidsbegreb og fortællinger. Det er denne skabende proces, der står centralt i “Terningerne er kastet”, hvor vi skal designe vores egne brætspil fra bunden.

 

Som bekendt skal man kunne kravle før man kan gå. Sådan er det også med brætspilsdesign. Vi begynder derfor med at analysere eksisterende brætspil og forholde os til elementær spilteori, så vi får et begreb om spils grundlæggende virkemidler og forudsætninger. Vi skal designe helt simple spil og gradvist øge kompleksiteten, så vi til sidst, efter megen spiltestning og finjustering, kan invitere resten af skolen til at spille vores über-avancerede spil.

 

Faget kræver ingen forhåndskundskaber.

Lyder det som noget for dig?

Ønsker du mere information, om hvad vi kan tilbyde dig, så kan du sende os en uforpligtende besked, og så vender vi tilbage hurtigst muligt.